Събота, 01 Ное 2014
You are here: Home ОБУЧЕНИЕ / ГРУПИ
Обучителни стандарти PDF Печат Е-поща
Автор: Administrator   

 

СТАНДАРТИ ЗА ОБУЧЕНИЕ ПО ПСИХОДРАМА НА ИНСТИТУТ „ХИРОН”

 

Обща продължителност на обучението – 1200 академични часа (по 45 минути) + 200 часа самостоятелна практика

  1. НИВО 0 – 200 часа

Изисквания за приемане в нивото

    • Интервю (цел – общо запознаване с кандидата, с мотивацията и личностовата му зрялост)

    • Навършени 21 години

Съдържание:

    • Личен опит в група с използване на основните инструменти на психодрамата.

Изисквания за завършване на нивото

    • Не повече от 10% отсъствия

    • При завършването – есе на тема „Какво е психодрамата за мен?”

  1. НИВО 1 за придобиване на квалификация ПСИХОДРАМА-АСИСТЕНТ – 600 часа

Изисквания за приемане в нивото

    • Завършена група за собствен опит по психодрама – 200 часа

    • Интервю (цел – запознаване с професионалната мотивация на кандидата)

Съдържание на обучението

    • Личен опит –250часа

    • Разглеждане на теоретични теми, свързани с основните понятия в психодрамата и анализ на процеса – 150 часа

    • Самостоятелно водене под пряка супервизия –200 часа

Изисквания за завършване на нивото

Компетенции при завършването на ниво 1

Знания: 1) основи на теорията на психодрамата

2) теоретични основи на груповата психотерапия; групов процес

3) структура на психодраматичната сесия; терапевтични фактори в психодрамата

Умения:

1) в качеството на групов член -влизане в ролята на помощен Аз, протагонист, дубльор, поемане на роля в групова игра, даване на обратни връзки и споделяне.

2) в качеството на водещ – разбиране, следване и катализиране на груповия процес чрез адекватен подбор на съответните техники, поставяне на сцена, водене на протагонист-центрирана игра с използване на монолог, дублиране, огледало, хор.

Нагласи и качества:

    1. себеразбиране

    2. разбиране на другите и емпатия

    3. вербализиране на емоции

    4. позитивна оценка

    5. спонтанност

  • Владеене на основни психодраматични техники – огледало, дублиране, загрявания и др.

  • Изграждане на хипотеза при индивидуална заявка на клиент

  • Поставяне на сцена

  • Развиване и приключване на психодраматична игра

Допълнителни изисквания

    • Не повече от 10% отсъствия

    • Максимум 10% от часовете да са набрани от тематични семинари на други водещи

    • Протоколи за всички проведени срещи

    • Минимум 7 лични игри

    • Самостоятелно водене – минимум 7 лични игри

    • Себерефлексия – 5 страници

    • Практически изпит пред комисия от 3 психодрама водещи


  1. НИВО 2 – ПСИХОДРАМА ТЕРАПЕВТ – 400 часа обучение + 200 самостоятелна работа (водене на група, индивидуална психотерапия, използване на психодрама в обучение и др.)

Изисквания за приемане в нивото

    • Завършена група за собствен опит и ниво 1 по психодрама – 800 часа

    • Интервю

    • Завършена бакалавърска степен в специалност, близка до практиката на кандидата и включваща задължително обучение по психология на развитието, теория за личността, психично здраве и патология, методи за психотерапия и социални системи.

Съдържание на обучението

    • Лични игри – 100 часа

    • Супервизия – 150 часа

    • Тематични семинари и теория – 150 часа

      • Монодрама

      • Психодрама с деца

      • Психодрама в бизнеса

      • Психодрама и други терапевтични методи

      • Музикотерапия

  • Самостоятелно водене – 200 часа

  • Минимум 10 индивидуални сесии монодрама, взети в рамките на обучителните нива

Изисквания за завършване на нивото

Компетенции

  • Задълбочено познаване на психодраматичните техники

  • Умения във воденето на психодраматична група

  • Умения за водене на индивидуален случай чрез монодрама

Допълнителни изисквания

    • Не повече от 10% отсъствия

    • Протоколи за самостоятелната практика и проведените срещи на групата

    • Супервизия – 5 сесии (супервизията може да бъде допълнена чрез индивидуална супервизия, но задължително след като кандидата е присъствал на 150 часа супервизия, проведена в рамките на групата)

    • Практически изпит пред комисия от трима психодрама водещи

    • Теоретична разработка, описваща самостоятелната практика на обучаемия